Mikkelin Mieslaulajien Laulunjohtajina ovat toimineet:

Kaarlo Erkama

Aarne Rytkönen

Heikki Hakulinen

Urho Sipponen

Harry Miller

Kauko Juntunen

Harry Miller

Jari Metsola

Kirsi Kaunismäki-Suhonen

Svetlana Pulkkinen

Perustaminen

Mikkelin Mieslaulajien alustava kokous pidettiin 19.2.1929. Kokouksen kutsui koolle kapellimestari ja säveltäjä Edvin Heimovalta. Hän ei kuitenkaan itse osallistunut kokoukseen, eikä ollut myöhemminkään mukana kuoron toiminnassa.

_

Perustava kokous pidettiin 5.3.1929. Laulunjohtajana aloitti Kaarlo Erkama.

Kuoron ensimmäisen hallituksen puheenjohtajana toimi Sakari Brofelt varapuheenjohtajanaan Elis Larsson. Hallituksen sihteerinä oli Emil Ansa ja rahastonhoitajana Jere Partti.

Kuoro aloitti laulunjohtaja Kaarlo Erkaman johdolla ja ensimmäinen konsertti järjestettiin 11.12.1929 Palokuntatalossa.

Ukkokuoro, Kantakuoro ja Poikakuoro

Vuoden 1966 syksyllä Mikkelin Mieslaulajiin perustettiin poikakuoro, myöhemmin nuorisokuoro. Poika-/nuorisouoron johtajina toimivat Esko Kykkänen, Saimi Rouhiainen ja Timo Tikka.

Tähän aikaan Mikkelin Mieslaulajilla oli kolme kuoroa: Ukkokuoro, Kantakuoro ja Poikakuoro.

_

4.6.1967 Marskin patsaalla Mikkelin Mieslaulajat lauloivat yhdessä pieksämäen Mieslaulajien, Mäntyharjun Lauluseppojen, Heinolan Mieslaulajien, Mikkelin Työväen Mieskuoron, Kerimäen Mieslaulajien, Kangasniemen Mieslaulajien, Savonlinnan Mieslaulajien ja Juvan Mieslaulajien kanssa. Kuoroissa oli yhteensä noin 320 laulajaa.